tisdag 1 januari 2013

Nyårsafton 2012

Go´kväll första dagen  på 2013!

Gissar att flera av er firade in det nya året  med massa god mat och dryck.
 Vi hade mina goá kusin och hennes familj här på nyårsmiddag. Barnen är i samma ålder som våra så ni kan nog gissa att ljudnivån var därefter, men eftersom de hade skoj och lekte så hade vi vuxna överseende med det :-)
Vår familj stod för förrätt och min kusin för desserten, samt varmrätten lagade vi gemensamt på plats.
På menyn stod:

Fördrink  med crostinis serverat med tapenaderöra

Förrätt:
 Räkcocktail a´la Per Morberg

Huvudrätt:
Oxfilé med rödvinssky, bearnaise, serverat med hasselbackspotatis & sallad

Dessert:
Creme´brulée smaksatt med kardemumma, serverat med en kula gräddglass och björnbär.


Allt var supergott, från förrätten till desserten.
 Just desserten är to die for, så jag ska tigga till mig receptet av C så jag kan dela med mig av det till er!
Efter middagen fick alla barnen en liten goodiebag lite smågodis, serpentiner och en liten rolig drinkpinne för barn. Älskar att fixa små överraskningar till barnen och de ska ju få känna av att det är fest och flärd de ochså!
Nu är klockan lite sent, med tanke på att jag lade mig närmare kl:02:00 inatt, så känns sängen rätt så lockande.
Imorgon väntar fika och besök på vårt närmaste Ullared för barnen och mig.

Må så gott, vänner!

KRAM

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails