lördag 5 januari 2013

Favoritserien just nu....

Bild: Lånad

....Är ingen mindre än The walking dead.
 Denna amerikanska tv-serie där USA eller(ska man skriva världen?) svämmar över av zombies (levande döda) och där fokus är kampen mellan människor mot zombies, människor mot människor ständigt hårdnar. 
Vi får följa med f.d Polisen Rick Grimes och hans lilla grupp av överlevande människor i kampen om ett hyfsat civiliserat liv, där döden ständigt hänger dem i bakhasorna tack vare zombierna.
Serien produceras av AMC  har  rönt framgångar i både USA och  här hemma i Sverige.
Personligen trodde jag inte jag skulle bli så fast. Förvisso gillar jag thrillers och skräckfilmer, men först kändes detta med zombies lite väl primitivt och enkelt för att jag skulle kunna gilla det. 
Så fel jag hade! Serien handlar minst lika mycket om psykologiska dilemman, hur dynamiken i en grupp funkar, när man tvingas lita på varandra, vänskap och kärlek och när man tvingas se på när ens medlemmar i gruppen dör i form av zombieattacker. Det är väl de bitarna som gör The Walking dead till mer än en serie om en värld överbefolkad av zombies.
Kan verkligen rekommendera er att ge serien en chans, när ni väl börjat kika är det omöjligt att sluta!
Här kan man beställa säsong 1 & 2, vilket vi gjorde.


Bilder: Lånade

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails