torsdag 13 september 2012

En stilla undran.....

Nu kommer jag säkert förlora läsare genom  detta. Många kanske tycker jag låter bitter, men det är ändå något jag måste fråga hur ni ställer er till. Många, större och mer kända bloggare skriver ofta om olika produkter de fått hem för att testa.
T.ex "idag fick fick jag lite nya produkter från .... att testa".
 Inget ont om detta, det är väl ok så länge de skriver att de är sponsrade av företaget i fråga, men jag upplever att många bloggare gärna mörkar detta och det tycker jag är lite tråkigt, faktiskt. 
Varför kan man inte erkänna att man blivit sponsrad av just det företaget för att de (företaget alltså) får utrymme för marknadsföring på personen i frågas blogg?! Vad är det så fult med att inte skriva  det? Det blir ju mer genomskinligt om de inte gör det, menar jag.
Jag, som medlem i Buzzador måste alltid ange att jag buzzar , om jag buzzar om något jag fått hem för att testa, i mitt blogginlägg
Nu undrar jag hur ni andra, både ni som bloggar och ni som inte gör det tänker kring den här frågan!

1 kommentar:

En helt vanlig mamma sa...

Jag är ingen favorit av sponsrade inlägg och gångar hittills alltid meddelat om jag buzzat el blivit erbjuden nått! Om jag gör reklam för nått så är det för jag gillar de själv!

Kram kram och krya på dig!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails