onsdag 8 augusti 2012

Tips på gå-bort-present

Visst vill man väl ha med sig något litet fint till värden/värdparet ifråga när man blir bortbjuden på middag?!  
I somras när min söta vän J och hennes rara familj kommer över på grillmiddag hade hon med sig en burk med hemgjorda smörgåskex/knäckebröd till oss. Sååå goda och roligare än den vanliga blomsterkvasten som man så ofta "panikköper" på närmsta ICA eller blomsteraffär på vägen till bjudningen. 
Inspirerad av min vän gjorde jag lite liknande när vi var hembjudna på middag till makens kusin tillika min vän M och hennes familj. 
Jag bakade en plåt smarriga chokladkolasnittar som hamnade i en trevlig burk med receptet och ingredienserna nedskrivna på ett litet kort.



 Smarriga chokladkolasnittar som väntar på att ätas upp! 
Receptet hittar du här!


Vad brukar NI ta med er i gå-bort-gåva när ni är bortbjudna????

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails