onsdag 16 februari 2011

Resdrömmar




Nu får det verkligen vara nog med snö, tycker jag!  I skrivandes stund snöar det faktiskt utanför fönstret, brrr. Vill ha vår nu!!!  Vi är riktigt sugna på att boka en resa till solen och värmen nu.

Har länge varit inne på Thailand,  men det känns lite kostsamt så vi suger på den karamellen i några år och hoppas kunna spara lite till em lite längre tripp dit.
 Däremot har vi kollat lite på Turkiet och Kap Verde.
 Det sistnämnda resmålet besökte vi vintern 2008 och det var heeeelt underbart; inte alltför lång flygresa, knappt nån tidsskillnad, sol och värme, men med lite fläktande vindar  och härlig badtemperatur i havet.
 Det vi var lite missnöjda med den gånngen var att det inte fanns någon långgrund strand där vi bodde samt att maten på hotellet var sådär (vi hade halvpension). Så om det bär av dit igen blir det ett lite bättre hotell och med All inclusive istället. Perfekt när man har mindre barn, har jag hört.
Sedan har vi sneglat lite på Turkiet, för det verkar ochså himlans mysigt och de som varit där av våra vänner och släktingar har varit störtnöjda.

Så nu är min fråga till er; vilket resmål hade ni valt? ni som varit i Turkiet, vart ni nöjda?
Känns som ett inte helt lätt beslut. Blir det Kap Verde så tänkte vi nästa vinter och blir det Turkiet, blir det nog i början av hösten eller nästa vår.

3 kommentarer:

Johi sa...

Vi har varit i Turkiet, i Marmaris, dock utan barn. Tyckte det var helt ok. Jag har min svägerska just nu i Kap Verde. Säkert underbart...men lite ödsligt får jag för mig att dom tycker. INte så mkt att göra förutom att sola o bada. Vi ska ev åka i höst tillsammans med mina föräldrar, vi kollar på allinclusive till Grekland el Cypern. Ev italien...

Nazima sa...

Tack Johi för ditt svar. Jag tycker ochså det var lite "ödsligt" på Kap verde inte så mkt anant att göra än sola & badaa, iofs inget oss emot eftersom det blir en renodlad sol & badsemester.
Cypern skulle ju kunna vara ett alternativ ochså, har inte tänkt på det alls, skönt med lite nya infallsvinklar.
Eftersom en resa kostar rätt mkt. så vill man välja med omsorg :-)

Postadress Torslanda sa...

Hej, gjorde din kolasås förra helgen och det blev ju så god!!!

Jag har varit i Side, Turkiet fast utan barn. Fanns inte särskilt mkt att göra förutom att bada. En fin gammal stadskärna som är förstörd med massor av tingeltangelbutiker och alla ropar på svenska. Bra bad! var där i september. Skönt att gå på hamam och behandlingar.
I Turkiet tror jag att det är bra att satsa på ett lite bättre All Inclusivehotell på stranden eller väldigt nära stranden.

Ett resmål som jag är lite nyfiken på är Djerba, en ö i Tunisien. Såg nu att Ving har resor dit. Kanske inte bästa stället att åka till just nu då....men om ett tag.

Kap Verde har jag bara läst om, verkar som ett det finns ett bra Blue Village hotell där/Fritidsresor.

Och Thailand tycker jag att ni ska sikta på så småningom. Det är fantastiskt. Älskar Thailand! Har varit där många gånger innan jag fick barn och två gånger med Ella. Lång flygresa fast fantastiskt väl på plats

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails