tisdag 20 april 2010

Veckans snabbaste och absolut enklaste middagstips

Jag vet inte vad ni andra tycker om de små paketen med snabbnudlar och tillhörande kryddpåse? älska eller hata????
Jag har efter flera års uppehåll börjat uppskatta dessa. När jag var yngre föråt jag nämligen mig på dessa.
Sedan måste man ju inte köra den absoluta snabbvarianten av nudlar i detta recept jag ska tipsa er, utan det var mer att vi råkade ha detta hemma och det blev sååå gott!!!
En nudelwok med lite sting i, kryddstyrkan kan man variera själv efter tycke och smak.

Detta behövs för 4 portioner:

2-3 paket snabbnudlar med kycklingssmak alternativt "vanliga" äggnudlar
1 burk wokgrönsaker, gärna ICA:s görgoá!
4 kycklingfiléer
1 msk soja
1 mskThai sweetchilisås
1 tsk fisksås
salt & peppar
matolja att steka/woka i

Strimla kycklingfiléerna och stek i olja i en stekpanna,gryta eller wok, salta och peppra.
Koka sedan nudlarna enligt anvisningen på förpackningen.
Häll i nudlarna i i stekpannan/grytan/wokpannan. tillsätt wokgrönsakerna, soja, fisksås och thai sweetchilisås. och låt alltsammans bli varmt. Servera direkt!



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails