torsdag 6 mars 2014

MATTA ELLER INTE & SNART HELG (IGEN)


Bild lånad härifrån!

Är lite sugen på att införskaffa denna enkla, men fina matta att ha under matsalsmöbeln. Den här kommer från  IKEA och heter Morum. Att jag tvekar lite är för att våra yngsta spiller ibland mat på golvet ibland och då måste mattan vara såpass tålig att man skrubba den ren utan att den blir förstörd. 
Är det någon av er läsare som har erfarenhet av dessa mattor? 



God kväll fina torsdagskväll!


Här har ni en ganska trött bloggerska framför Macen. Ställde klockan på 5:00 imorse för att åka till gymmet en sväng före jobbet.
 De dagar jag börjar tidigt och halvtidigt på jobbet så brukar maken sköta lämningen av barnen på förskola/fritids, och då passar det extra bra att lägga in ett träningspass där. 
Detta kommer det bli mer av, och det känns som jag inte bortprioriterar barnen på samma sätt som när jag åker och rider eller tränar på kvällstid, även om man behöver den lilla egentiden ibland ochså, förstås!
Torsdag och helgen står för dörren igen. Den här helgen innehåller lite blandad kompott av det sociala slaget och med stående inslag som stora A:s ridlektion.
Imorgon kväll vankas det skoldisco för vår stora tjej, som hon längtar! Disco-kläderna är redan framlagda och innan hon lade sig flätade jag massor av små flätor i hennes hår för det ska vara många och små lockar, enligt damens önskemål!


Önskar er alla en fin fredag och helg!


KRAM

2 kommentarer:

ETT FRIDFULLT HEM sa...

Vi har mattan och är helnöjda.

Nazima sa...

Låter lovande! får nog bli till att införskaffa den nu framöver då!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails