fredag 5 juli 2013

SISTEN UT, SEMESTERSTART OCH STUNDANDE FÖDELSEDAG



Nu har vi (troligtvis sist av alla!?) testat den berömda mjukglassen från Arla
Köpte på mig både vanilj och jordgubb och det var alltså den förstnämnda vi testade till dessert tidigare ikväll. 
Samtliga tyckte den var jättegod och inte helt olik den mjukglass man köper i glasskiosken. Det enda jag hade att anmärka var att den var lite väl "gräddig" för min smak och att det smälte på tok för fort så det vart svårt att spritsa ut glassen snyggt....

God fredagskväll!

Har ni det bra så här långt? Här har vi avnjutit en god middag bestående av ugnstekt entrecote i bit med potatisgratäng, sallad och diverse såser till, för att fira att mannen går på semester idag. Barnen fick även små fredagsmyspåsar att mysa med på altanen efter middagen.
Imorgon fyller mitt stora hjärta hela 32 år, vilket betyder att vi är jämnåriga i lite mer än en månad innan jag fyller år.
Lite födelsedagsfirande med närmast "sörjande" står på schemat. Har förberett lite gott att bjuda på tills imorgon.
Berättar mer om det senare då det är flera i våra familjer som ofta är härinne och läser.
Nu blir det snart tv-soffan!

Ha en fortsatt fin fredag!

KRAM

2 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Grattis till maken!

Du är inte sist, jag köpte den igår och ska testa kommande veckan. Köpte vanilj för jag tycker den har fått bäst recensioner. Ser fram emot att testa med de små.

Ha en fin födelsedag och firande.

Hem och Lycka sa...

Tyckte också den smälte tokfort men helt ok! Kram Mia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails