torsdag 9 maj 2013

Görgod potatis till grillat

God kväll på er!

Har ni en mysig Kristihimmelfärdshelg? Här blev det lite omstöpta planer för dagen, men det blev en kanondag hemma med familjen och lille K:s bästis var här och lekte och sedan kom hennes föräldrar hit på lite fika innan hon skulle hem. Så mysigt med nya bekantskaper!
Igårkväll blev det som sagt  grillat till middag, och vet ni vad, det regnade inget alls när mannen skulle grilla köttet. Köttet vi grillade var ryggbiff, som vanligt inhandlat i vår lokala köttbutik, bästa köttbutiken!
Inne hos Karin hittade jag ett gudomligt enkelt och gott recept på ugnsrostad potatis. Inget för alla LCHF-entusiaster, dock, men som samt görgott och superenkelt!


Mums vad gott det är med grillat till middag. Kan inte bestämma mig vad som är godast det eller pinfärska räkor med tillbehör till middag. Eller, jag kanske inte behöver det :)

Så här gör man:

Sätt ugnen på 230 grader.
 Häll ut som delikatesspotatisar på en bakpappersklädd plåt.  Blanda olja, grillkrydda, pressadvitlök och paprika krydda. Ringla över blandningen över potatisen och skjuts ini ugnen i 25-30 minuter.
Storgillades av samtliga i familjen, så detta kommer jag göra till sommarens grillkvällar, fast med färskpotatis då, förstås!

Nu  hoppas jag att den äldsta i barnaskaran somnat, så att jag och mannen kan börja skissa på sommarens semesterplaner, mer om det i ett senare inlägg!

KRAM

2 kommentarer:

Unknown sa...

Sån potatis är ju bara så himla mumsigt, gör jag oftast med olika kryddor :)

Nazima sa...

Jättegott och som du säger, kan man variera sig med olika smaksättningar med olika kryddor.
Detta blir garanterat favvotillbehöret till sommarens grillkvällar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails