tisdag 7 september 2010

Tidsfattig

Åh ,vad jag hade önskat att dygnet hade haft fler timmar och en extra dag i veckan!!!Bloggandet har fått stå tillbaka några dagar, vilket känns trist, men idag hittade jag lite tid och inspiration...
Som det är nu så susar dagar och veckor i turbofart och det får mig att fundera på om det är så här det ska vara tills pensionen????
Alltså gå upp göra sig ordning och åka till jobbet, jobba, hämta barn på förskola/fritids, hem laga middag, sedaneventuellt skjutsa till någon aktivitet, sedan hem kvällsmat läggdags och så upprepas proceduren dagen efter...
Svaret är givetvis, JA!! till viss del kommer det vara så här, men man får ta vara på vardagarna och sätta små guldkanter även den gråaste tisdag.
Nu när jag bärjat jobba så har jag förmånen att vara ledig varje fredag och var fjärde torsdag så på så sätt blir helgerna något längre.
Något jag ser fram emot nu i veckan är torsdag. Efter jobbet tänkte jag ta en tur till vårt lokala torg och kika lite i affärer... Ensam.
Mannen skolar ju in lillprinsen nu så han är med barnen då. SKa faktiskt bli riktigt lyxigt att kika runt utan att bli avbruten av lillprinsnen för att han är hungrig, trött eller allmänt trött på att gå i affärer....
Har DU några tips hur man kan göra vardagen lite mysigare så här på hösten????


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails