torsdag 24 juni 2010

Fet lunch :-)

Go kväll allihop!
Igår hade jag sådan tur att mannen valde att jobba hemifrån vilket betydde att jag fick lunchsällskap! Me lajk!!!!
Hos oss brukar lunchen ALLTID bestå av någon rest från gårdagens middag. Riktigt så blev det inte igår, med lite potatis sedan gårdagen hade vi och sedan frös jag in lite entrecote när vi grillade sist och på samma hylla hittades ett paket grillkorv och vips så kunde jag slänga ihop en enkel pyttipanna.
Den blev faktiskt himlans god och ännu godare med vändstekt ägg ovanpå,mmm.....tyckte både jag och maken!
Detta hade jag i min pytt i panna:
ca. 8-10 potatisar(kokta)
1 skiva entrecote (färdigstekt/grillad)
4-5 grillkorvar
Dela alltsammans i mindre bitar och stek i stekpanna eller i en djup gryta, krydda med Allroundkrydda. Servera med stekt ägg, rödbetor och ketchup, som mannen envisas att ha på sina :-)
Vad brukar Ni äta till lunch?????


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails