måndag 21 juni 2010

Bronsbröllop, Göksäter och stundande gardinprojekt...

Idag firar jag och maken Bronsbröllop eller 8-årig bröllopsdag som det ochså är!

Kikade in på Wikipedia vad det heter om man har varit gift i 8 år och då var det just Bronsbröllop....

Så värst mycket firande blir det dock inte idag utan vi sparar det tills på torsdag. Vid det laget har vi nog hunnit bli återställda från förkylningar och annat och kan därmet till fullo njuta av det mousserande vinet och plockmaten vi hade tänkt avnjuta i lördags.

Idag har Alida varit ledig ( i vanlig ordning) från förskolan så vi har passat på att åka till Orusts alldeles egna Ullared och shoppa och fika lite med barnens moster. Görmysigt.

Hittade bl.a jättefint tyg till mitt lilla gardinprojekt. Jag som är världens sämsta sömmerksa hade tänkt mig ge mig den på att sy en gardin till Alidas rum. Visar några av fynden lite senare.

Denna veckan är Alidas sista vecka på förskolan före sommarsemestern och som 15-timmarsbarn. Mannen tar ju semester hela Augusti så barnen behöver inte börja förskolan direkt när jag börja jobba igen, utan får några veckor ledigt fram tills Knuts inskolning.

Har nog inte nämnt det men vi har fått plats åt honom med på samma förskola som storasyrran, dock inte samma avdelning....

Ha en fin måndagskväll, alla!!!!

2002-06-21
2010-04-03



1 kommentar:

Smarta vardagstips sa...

Så fina ni är, både nu och då. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails