måndag 2 november 2009

Regn,regn,regn......och så lite regn till som grädde på moset

Idag har vi haft en lugn och skön hemmadag, jag och barnen. Vädret har inte varit det bästa så vi har roat oss med diverse "mysigheter" inomhus.
Alida var på ett strålande humör hela dagen och när Knut sov sin"långa"sovstund innan lunch ville hon titta på foton (som Christian bränt ut på cd) från det att hon låg i magen till det att hon var ca.7 månader.
Förraförra helgen ägnade vi en regnig lördagseftermiddag till att kika på dessa foton och nu ville hon kika igen. Hon var speciellt väldigt fascinerad över det faktum att hon låg i "mammas mage" på flertal av fotona.
Imorgon blir det förskola för Alida, medans jag och lilleman tänkte ta en sväng till Orusts alldeles egna GeKås= Göksäter. Behöver lite underlakan och sådant, sedan så är jag sugen på nya dukar/löpare till soffbord och sidobord i vardagsrummet samt en liten korg att ha några av Alidas böcker. Hade tänkt inreda en liten "läshörna"åt henne i vardagsrummet, med hennes lilla fotölj och en liten korg med favoritböckerna så kan hon krypa upp där och "läsa"....
Det gäller dock att inte fököpa sig då allt där håller rätt låga priser. Senare i veckan ska vi ju till det stora blågula möbelvaruhuset så jag får nog hålla lite i slantarna tills dess.
Nu är klockan mycket och jag ska alldeles strax stänga ner för att krypa till kojs.
Vad har ni hittat på idag?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails