lördag 31 oktober 2009

Pollykladdkaka



Efter ett rätt så långt uppehåll gällande kladdkaksbak så fick det bli det till fikat efter middagen.
Var dock sugen på att testa något nytt så jag tryckte ner några POLLY-godisar i smeten och resultatet av (enligt mig riktigt smarrigt), så det tycker jag defenitivt ni ska testa nästa gån ni bakar kladdkaka! Alla här säkert sitt recept på kladdkaka hemma i gömmorna och här kommer mitt:
POLLYKLADDKAKA , ugnstemp 200grader
100-150 g smör eller margarin
2 ÄGG
3 dl socker
2,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
valfrimängd POLLY-godisar
Sätt på ugnen. Smält smöret/margarinet och låt det svalna. Vispa ihop ägg och socker, rör ihop mjöl, kakao och vaniljsocker i en separat bunke och rör sedan ner detta omväxlingsvis med smöret/margarinet i äggvispet. Smörj och bröa en form med avtagbara kanter, häll i smeten och stick ner POLLY-godisarna. Grädda i ugnen i ca. 15 minuter.
Servera gärna med en klick vispgrädde eller vaniljglass. Jag tycker personligen det är godast att avnjuta kladdkakan som den är, utan tillbehör. Vad tycker ni andra? är vispgrädde en given favvo eller kanske glass till kladdkakan?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails