måndag 12 augusti 2013

PÅ ALLMÄN BEGÄRAN:VECKOMATSEDEL V.33


Ingen fläskfilépasta med vitlökscantdou denna veckan, men vem vet, kanske det dyker upp i nästa veckas matsedel!


Go´ kväll på er!

På allmän begäran kommer jag åter att börja publicera mina veckomatsedlar här i bloggen. 
Jag är sådär lite småtråkigt praktisk som handlar allt inför veckans middagar en dag i veckan och undviker så långt det går att småhandla, vilket funkar utmärkt tack vare veckomatsedlarna!
Veckohanding eller ej, här kommer hursomhelst veckomatsedeln för v.33:

MÅNDAG: Korv stroganoff och ris

TISDAG: Min födelsedag!, då ska vi slå till med entrecote, sallad, potatiscrocetter och någon god sås till!

ONSDAG: Köttfärssås och pasta

TORSDAG: Het pasta med chorizo ( recept från Starwomans blogg)

FREDAG: Laxgratäng/ kyckling med potatis

LÖRDAG: Fläskfilé africana med ris

SÖNDAG: Inget bestämt än så länge!

Som dessert till helgen kan jag varmt rekommendera denna smarriga citronpannacotta. Receptet hittar du här!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails